09月≪ 12345678910111213141516171819202122232425262728293031≫11月

スポンサーサイト

--/--/--
--:-- スポンサー広告

What a Wonderful World

2009/11/09
なるべく詩的にシンプルに訳してみました。
なかなか良い感じになったので気に入ってます。
解釈が間違ってたら、ご指摘下さい。



I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself, "What a wonderful world!"

木々の緑 赤い薔薇
貴方と私のために咲きほこる
そして私はつぶやく
「何て世界は素晴らしい!」

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself, "What a wonderful world!"

紺碧の空 白い雲
まばゆい聖なる日 暗く神秘的な夜
そして私はつぶやく
「何て世界は素晴らしい!」

The colors of the rainbow, so pretty in the sky
And also on the faces of people going by
I see friends shaking hands, saying "How do you do?"
They're really saying "I love you."

空には綺麗な七色の虹
すれ違う人々の顔にも虹は見える
「初めまして」と握手を交わす人々
本当は「愛してます」と言っている

I hear babies crying, I watch them grow
They'll learn much more than I'll ever know
And I think to myself, "What a wonderful world!"
Yes, I think to myself, "What a wonderful world!"

赤ん坊の泣き声 彼らを見守る
彼らは想像以上に色んなことを学ぶだろう
そして私はつぶやく
「何て世界は素晴らしい!」
そう、私はつぶやく
「何て世界は素晴らしい!」

Oh yeah
スポンサーサイト
00:00 poetry | コメント(0) | トラックバック(0)
コメント

管理者のみに表示
« ニューハーフ | HOME | 電化 »

